Eindelijk kan het beginnen - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Rien Lambers - WaarBenJij.nu Eindelijk kan het beginnen - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Rien Lambers - WaarBenJij.nu

Eindelijk kan het beginnen

Blijf op de hoogte en volg Rien

09 Augustus 2012 | Nederland, Dordrecht

Een echt verslag wordt dit niet,maar meer een soort proefstukje om te zien hoe de site werkt. Loop ik nu vast, dan kan ik nog hulptroepen organiseren. Vandaag is het verzoek afkomstig van de General Manager van het Motta Governmental Hospital aan de Ethiopische Ambassade om mij een business-visum te geven in 2-voud door DHL aan de deur afgeleverd. De registratieprocedure in Ethiopie die er aan vooraf ging duurde ruim 4 maanden en droeg alle kenmerken van oerdegelijke Afrikaanse bureaucratie. Pas na toezending van mijn originele artsenbul uit 1973 in het Latijn en het Nederlands voldeed mijn aanvraag aan alle eisen ( een door de VU officieel gewaarborgde Engelse vertaling kon de toets der kritiek niet doorstaan). Ik mag niet mopperen. Volgens de Australische arts die de waarnemingen in Ethiopie coordineert, hebben ambtenaren pas een Engelse vrijwilliger nog afgewezen met als argument dat de gepresenteerde officiele Engelse registratiebewijzen "illegal" zouden zijn. Ben benieuwd hoe het verder gaat. Ik wacht nog maar even met aanvragen van het visum, want op de site van de Ambassade in Brussel ( bij de EU) staat dat het visum direct op de dag van aanvraag ingaat voor een maximale duur 3 maanden, dus dat is dan verlopen voor mijn waarneming is afgelopen. De Afrikaanse bureaucratie moet je zo weinig mogelijk kansen bieden, dus dat visum vraag ik in september wel aan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dordrecht

Waarneming Mota

Waarneming gynaecologie in Mota

Recente Reisverslagen:

30 November 2012

Zwanenzang

26 November 2012

Zie de maan schijnt door de bomen

20 November 2012

Topdrukte

15 November 2012

Een haperende organisatie

10 November 2012

Altijd maar weer dat tekort aan bloed
Rien

Ik zit in Mota tussen Bahir Dar en Debre Markos. De kaart van Waar ben je nu kent Mota niet. Ik zit niet aan de weg die de kaart tussen BD en DM laat zien, maar veel meer oostelijk daarvan.

Actief sinds 06 Aug. 2012
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 44817

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 01 December 2012

Waarneming Mota

Landen bezocht: